Site icon IAS

נחנך מלון דריסקו בתל אביב

אבי זק בעלי מלון דריסקו ושר התיירות יריב לוין עם צילומי המלון מימים עברו צילום עודד קרני

אבי זק בעלי מלון דריסקו ושר התיירות יריב לוין עם צילומי המלון מימים עברו צילום עודד קרני

טקס גזירת הסרט של מלון דריסקו – מלון חדש עם הסטוריה ארוכת שנים – האירוע נערך בנוכחות ראש העיר רון חולדאי, שר התיירות יריב לוין, מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב-רבתי אלי זיו, קונסול השגרירות הגרמנית, נציג השגרירות האמריקאית וגם השף חיים כהן, שהגיע לברך. כידוע, במבנה המלון פעלה בעבר מסעדת קרן המיתולוגית.

המלון החדש בן 42 החדרים, ממוקם במושבה האמריקאית ביפו ומקפל בתוכו סיפור עשיר ומרתק לאחר שבגלגולו ההיסטורי זכה לארח את עשירי אמריקה, אנגליה וגרמניה ואף את הסופר הידוע מארק טווין.

בשיאו היה ידוע כמלון ירושלים והיה למלון מבוקש. עם פרוץ מלחמת העולם השניה, עברה המושבה האמריקאית לשליטת הצבא הבריטי, לאחר מכן נעשו במקום שימושים שונים, בין היתר היווה המלון מקום מפלט עבור ילדי צפון הארץ שגרו בו בזמן מלחמת העצמאות.

מאז שנות ה-50' של המאה הקודמת עמד המבנה נטוש, ואילו הבוקר נפתח מחדש ונחנך על שם היזמים המקורים: האחים האמריקניים, THE DRISCO.

מימין לשמאל, אבי זק הבעלים, רון חולדאי ראש העיר תל אביב-יפו ואלי זיו, מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב-רבתי. צילום עודד קרני

בשנים האחרונות עבר המלון שיחזור מוקפד באמצעות צוות מומחי שימור מהארץ והעולם  והצטרף לקבוצת שיווק המלונות הבינלאומית היוקרתית  Leading Hotels of the world The. בהקמת המלון, כולל רכישת הקרקע הושקעו 120 מיליון שקלים.

ראש העיר חולדאי, שבירך על היזמות ואמר כי "לפני 20 שנה, כאשר נכנסתי לתפקידי כראש העיר תל אביב-יפו, מצאתי עיר מתפוררת ובעיקר – אנשים לא רצו לגור בה,  גיליתי שיש לעיר הזאת נכסים בלתי רגילים ויש לחשוף את נכסיה. המלון הזה הוא חלק מהסיפור של העיר תל אביב יפו המתחדשת."

בעלי המלון אבי זק, מסר: "זהו רגע מרגש,  אשר סוגר מעגל שנפתח לפני 152 שנים ע"י האחים דריסקו שהגיעו לאזור כל הדרך הארוכה ממיין, ארה"ב על מנת להקים את המלון הראשון מחוץ לגבולות יפו. מלון מדהים זה, אשר בשיאו היה ידוע כמלון ירושלים והיה מלון מבוקש, מפואר ומוצלח ביותר עד לשנת 1940 נפתח כעת מחדש וייקרא על שם היזמים המקוריים שלו, אותם אחים אמריקניים,  "THE DRISCO".  הוא קרא מעל הבימה "לבכירי העירייה ולעומד בראשה, מר רון חולדאי, להשקיע בפנינה זו ולפעול להחדרת המודעות למושבה בקרב הציבור הרחב בכלל ובקרב התיירים בפרט".

שר התיירות לוין אמר כי מלון דריסקו יוצא דופן ובעל חשיבות מיוחדת לענף התיירות. "אם פעם אנשים יצאו כדי לראות אתרים, כיום הם יוצאים כדי לחוות חוויה ואם מלון היה פעם מקום לישון בו כדי לקום בבוקר ולצאת לטייל, הרי כיום אנשים מחפשים את המלון הייחודי, את הקולינריה ואת כל מה שנלווה כדי לקבל חוויה שלמה. קיים סיכון עצום להיכנס לפרויקט כזה עם כל המגבלות והעלויות שכרוכות ולייצר מקום שנותן חוויה וערך מוסף. מדובר בתרומה אדירה והישג חשוב".

כתבה קודמת על מלון דריסקו:

Exit mobile version