Site icon IAS

הקסם של מלון קדם

המלונאים מבקשים לפתוח את הבריכות וחדרי האוכל צילום עירית רוזנבלום

הנכנס בשעריה של טירת כרמל – או טירת הכרמל בשמה הנפוץ – חווה באחת את ההסטוריה של המדינה: חולפים על פני השיכונים משנות החמישים, דרך שנות העליה המאסיבית, דרך שלטי חוצות על דירות "אסטרה לארג'" ועד הסמל האולטימטיבי של העידן שלנו: מגדלי המגורים. לבסוף, בקצה היישוב, מגיעה גולת הכותרת: מלון הספא "קדם" –  פניה היפות של הציונות.

העיר טירת כרמל, שהסטנדאפיסט והשחקן שלום אסייג הוא הידוען הגדול ביותר שהוציאה מתוכה, ממוקמת בין המורדות המערביים של הר הכרמל לבין הים התיכון, דרומית לחיפה, בסמוך לכביש הישן (מס.4) מחיפה לתל אביב. לטירת כרמל רצועת חוף באורך של 2.6 ק"מ.

משכונת דניה החיפנית הצופה על טירת הכרמל, צפה מהנדס הבניין והקבלן שלום שטרית בחלקת הקרקע של טירת כרמל שהיתה מיועדת למלונאות, והחליט ללכת על זה. שנתיים מאוחר יותר ו-50 מיליון שקלים אחר כך, נפתח בתחילת החודש מלון קדם – מלון נופש ובריאות חווייתי, המשלב את הסביבה הקרובה כחלק אינטגרלי מחוויית הנופש אותה הוא מציע  לאורחיו.

גם אם מיקומו חורג מן התפיסה התיירותיות המקובלת, זו בהחלט ציונות להקים מלון במקום חף מתיירות,  העורך לנו היכרות עם צדו האחר של הכרמל.

חדר במלון קדם בטירת הכרמל. חומרים טבעיים בלבד. צילום רון שלף

לא מתנשא מעל ליישוב

במלון המעוצב בן 3 הקומות, שאינו מתנשא מעל היישוב והנוף, 60 חדרים מסוגים שונים ויפעל בכל חודשי השנה; במהלך הקיץ כמלון נופש קיצי ובחורף כמלון אינטימי עם אווירה רומנטית ציורית. הוא כולל את כל המתקנים המקובלים כמו לובי, קבלה, בר, בריכה חיצונית עם מרבצי ישיבה, שני ג'קוזים גדולים, מרכז ספא עם חמאם, סאונה יבשה ורטובה, חדרי מנוחה, אולם להתעמלות כמו יוגה ופילאטיס וכן חדרי טיפולים וחדר כושר.

תפריט הטיפולים בספא כולל מפרט עשיר של טיפולים לגוף ולנפש ממזרח וממערב. כן ניתן להגיע לימי כיף יומיים בספא, כולל טיפול וחדר למנוחה.

שלום שטרית, הבעלים של מלון קדם בטירת כרמל. צילום עירית רוזנבלום

שטרית, הבעלים של חברת ממש מלונות מקבוצת שתית, הקים את המלון הראשון שלו – וילה כרמל בחיפה – לפני עשור. "כשהגענו לכאן האזור היה מוזנח אז", הוא נזכר, "אנחנו יושבים בין שני נחלים – נחל אורנים ונחל גלים – וחלק מההשתלבות שלנו באזור כללה ניקוי הנחלים. דאגנו להתחבר לטבע ולהיות קשורים אליו, תוך שימוש בחומרים המקומיים. למשל, מהסלע שחצבנו פה – עשינו את הרצפה בלובי".

שטרית, בעברו מפקד היאחזות נח"ל בנמרוד שבגולן, אומר שהצורך להפעיל אנשים, לפתח וליצור בער בו תמיד. "גם בחברת הבנייה. צריך לאהוב את זה ובמלונאות יש לך את האפשרות לבטא את האהבה שלך. במלונאות יש שילוב של ידע מקצועי יחד עם עיצוב, ולכן זה היה אתגר בשבילי", הוא מספר, "זה לא הבניין הראשון שאני בונה, לא במלונאות ולא בכלל: אחרי וילה כרמל אנחנו בונים מלון במושבה הגרמנית, בניתי כקבלן את מלון וולדורף אסטוריה בירושלים ואת מלון מלכת שבא באילת. הנושא של לקחת מבנה או תוכניות ולעשות ממנו יצירה – זה תמיד כיף. זה מעבר לבניית איזה בניין מגורים או מבנה שאחרי שאתה גומר לבנות אותו נסגרות דלתותיו ורק מי שגר בדלת אמותיו נהנה ממנו".

שטרית עוד הגדיל לעשות ושכנע את אשתו אורנית ללמוד מינהל בתי מלון. "הבטחתי לה שהיא תיהנה מזה ותעבוד במלונאות. לפני עשר שנים נתתי לה את וילה כרמל ועכשיו אני נותן לה מתנה שנייה של עוד מלון. היא  נציגת הבעלים פה, עושה כאן לילות וימים, רוצה שזה יצליח ולארח אנשים. היא באה ממקום של נתינה ועסוקה בזה. זה ההוויה שלה".

חדר אמבטיה בסויטה במלון . צילום רון שלף

"אתה שם יהודים, ערבים ודרוזים בבית אחד"

ההתחלה לא היתה קלה: למרות שלא היו הרבה קופצים על הקרקע הזו, הוא נדרש לכוח שיכנוע מול המדינה והמינהל. לדבריו, הוא אמר להם: חבר'ה, להקים מלון בטירת כרמל ולעשות 60 או 80 חדר, כשכל חדר זה מקום עבודה, זה לא רק עניין של מלונאות. זה עניין של ציונות. ובאמת המלונאות בארץ צריכה להתחיל בציונות. לא חשוב – יבואו אנשים לא יבואו אנשים – אתה צריך לתת מקומות עבודה. נכון להיום, במלון הזה יש לנו 50 עובדים, יותר מ-30 מהם גרים כאן, בטירת כרמל, יש לנו מקרים מדהימים של נשים חד-הוריות, של אשה מבוגרת שעובדת במטבח ועושה תבשילים שכל חייה בישלה, בשילוב של חבר'ה צעירים שהשתחררו מהצבא עכשיו. מנהל המלון והשף שגרים גם הם פה ואתה מחבר אנשים – יהודים, ערבים ודרוזים – שם אותם בבית אחד ואומר להם 'אנחנו רוצים לארח אנשים, תעשו את זה בצורה טובה, תנו שירות'".

שטרית מסכום שכשהכל מתחבר, הגיעה גם ההצלחה לשכנע את המדינה לתת להם את הקרקע. "שכנענו אותם שאין ממש היתכנות כלכלית למלון ואתה צריך להיות ממש משוגע ולהמר המון בכסף שלך כדי להצליח".

לדברי שטרית, ההשקעה בפרויקט הגיעה ל-50 מיליון שקל, כולל עלות הקרקע (משרד התיירות נתן מענק של 20%) והוא סבור שאם בימי חייו יזכה לראות את החזר ההשקעה, "זה יהיה דבר יפה. אני מטבעי אדם אופטימי. השקענו המון כחלק מהעניין: שמנו את החומרים הטובים, השקענו בעיצוב. זה סוג של לתת. גם במסגרת התחרות, אנחנו רוצים שאנשים יעדיפו אותנו על פני מלונות אחרים, כי אנחנו השקענו יותר עבורם".

חלת הדבש והאגוזים והשקדים שלמרגלותיה במלון קדם
סביצ'ה אינטיאס במלון ללא בשר, אך עם דגים
פלאפל כרובית ועדשים, סלט אגסים וקווי

מאפים בארוחת הבוקר של מלון קדם. צילומים עירית רוזנבלום

בשורה לצמחונים

בתחום המזון, החליטו בחברה למצוא את הקול שלהם. הבשורה היא לצמחוניםוחובבי בריאות אחרים: זהו מלון ללא בשר – אך עם דגים. אגב, גם עיצוב המלון לא עושה שימוש בחומרים מן החי כמו עור. שף המלון הוא עופר בן גיגי, שגם עבד ביערות הכרמל, המלון שממנו שאב מלון קדם לא מעט השראה. המבחר שהוצע בארוחת הערב היה מרהיב: ממקלובה עם כרובית שהחליפה את הבשר/עוף, דרך פילה סלמון בפיצוחים, פלאפל כרובית ועדשים, סלט אגס וקווי, ברבוניה עטופה בקדאיף, סביצ'ה אינטיאס, תפוחי אדמה במדורה ואף מנה טבעונית מעוררת תיאבון.

ארוחת הבוקר היתה עשירה במאפים ובסלטים, בדגים כבושים ובביצים, ואף בחלת דבש שהנוזל הצהוב טפטף ממנה על מבחר של שקדים ואגוזים שלרגליה.

הלובי והבר במלון קדם. צילום רון שלף

שטרית: "זה חלק מהענין, להיות שונה ומאופיין, לענות על הצורך של האורחים. כולנו מתמודדים עם הריצה בחיי היום יום, אוכלים לא מסודר ופה באנו גם עם אוכל בריא וגם עם ארוחות מסודרות. אנחנו מראש נותנים לאנשים חצי פנסיון, אומרים תאכלו אתנו ארוחת בוקר טובה ובריאה, תעבירו פה את היום באווירה בריאותית, תנוחו, תטיילו ביער. נותנים פה שיעורי יוגה ופילטיס בחינם, כל זה כדי שבן אדם יעשה דברים שבחיי היום יום הוא לא עושה".

ואגב יער, מאחורי המלון משתרע מתחם של חץ וקשת, שכן לדברי שטרית, כמעט לכל אדם בכל גיל יהיה זכרון ילדות של חץ וקשת. לצד המלון צומחת גינת תבלינים ויהיה בוסתן עם פגודות למנוחה, יהיו ירקות אורגניים למטבח וגם גפנים.

מהמלון יוצאים גם טיולים לסביבה ללא תשלום, ביניהם למעין קדם, שעל שמו קרוי המלון ובקרוב אפשר יהיה גם לעשות פיקניק ביער עם סלסלות בהתאם.

בתור מלון טבע, מוצעת לאורחי המלון בחירה בין שלושה מסלולי אירוח:

סיור מהמלון אל מעיין קדם

חבילת אקסטרים –  חבילת האקסטרים כוללת תפריט תזונה מותאם אישית, תכנית פעילות גופנית מואצת, שימוש במכשירי חדר הכושר, טיפולים אקסטרימיים לניקוי הגוף מרעלים, סדנאות מגוונות, פעילויות פנאי במלון ובטבע וטיפולי ספא בריאים ומפנקים.

חבילת הלייט – לעשיית ריסטארט בגוף ולאמץ לעצמם אורח חיים בריא – אך לא קיצוני.
בחבילה זו מקבלים תפריט תזונה בהתאמה אישית, תוכנית אימונים מסודרת, שימוש במכשירי חדר הכושר, טיפולים אלטרנטיביים, סדנאות מגוונות, פעילויות פנאי מחוץ למלון וכן טיפולי ספא בריאים ונעימים.

חבילת הפינוק – מתאימה לאלו שרוצים לעשות הפסקה קלה ממירוץ החיים ופשוט ליהנות מהחיים בצורה בריאה. בחבילה זו נכלל תפריט תזונה, מגוון אופציות לפעילות גופנית וסדנאות, פעילויות פנאי מחוץ למלון ומסלולי טיולים וכן טיפולי ספא.

 מחירי הרצה לאירוח עד סוף שנת 2019:

באמצע שבוע 950 שקל כולל מע"מ, ללילה לזוג על בסיס חצי פנסיון. בסופ"ש 1,200 שקל, כולל מע"מ ללילה, לזוג על בסיס חצי פנסיון. המלון מיועד לגילאי 12 ומעלה.

 אתר.

הכותבת היתה אורחת מלון קדם

Exit mobile version