Site icon IAS

הוסטל באילת לקבוצת אברהם, המצטרף לאלה של נצרת, ירושלים ות"א

מלון בי יוניק לפני הפיכתו לאברהם הוסטל אילת .צילום גל מור

לפני כשנה הודיעה קבוצת אברהם על כוונתה להתרחב על ידי פתיחת הוסטלים נוספים בארץ והכפלת היקף פעילות יחידת הטורס. עתה, עם איתור הנכס המתאים באילת, מתחיל הצעד הגדול הראשון למימוש כוונה זו: פתיחת הוסטל גדול ובו פעילות רבגונית במקביל לפתיחת מוקד דרומי לפעילות טיולים וסיורים בדרום הארץ ולמדינות הסמוכות.

זהו תחילתו של השלב השני בהתפתחות הרשת שהפכה את תפיסת התיירות בישראל ומיקדה אותה בפלח התיירות העצמאית  (FIT) ובגישה קהילתית, סביבתית ומקיימת.

עתה, לאחר חודשים ארוכים ובחינת חלופות והצעות רבות, נבחר על ידי הקבוצה הנכס המתאים לצרכיה, הן מבחינת מיקום וגודל והן מבחינת פוטנציאל ההתאמה לסטנדרטים של הרשת ולתוכנית הפעולה שלה. המבנה בו ייפתח אברהם הוסטל (כיום מלון בי-יוניק), ועליו חתמה אברהם על חוזה שכירות ארוך טווח, ממוקם בסמיכות לתחנה המרכזית (קירבה המעניקה יתרון לנגישות לתחבורה ציבורית עממית), למרכזי המסחר, הפעילות והבילויים ולא למתחמי המלונאות המזרחיים של העיר.

לפי החברה, מיקום זה לא נבחר במקרה, משום שליבת הפעילות של הקבוצה היא תיירות קהילתית מקיימת  – הכוללת קירבה פיזית לאנשים ולעסקים מקומיים והסתמכות על שיתופי פעולה ותמיכה הדדית. חזונה של רשת אברהם כולל מתן אפשרות להיכרות ומפגש של התיירים עם החברה, הקהילה, התרבות והעשייה המקומית.

אברהם הוסטל בדרום תל אביב. סניפים נוספים בנצרת ובירושלים. צילום יח"צ

סיורים יומיים ורב-יומיים גם לירדן ולמצרים

כמו בסניפים של הרשת בנצרת ירושלים ותל-אביב, גם באילת יפתח בהוסטל סניף של חברת אברהם טורס, המתמחה בסיורים וטיולים הפונים לתיירות העצמאית. כשהדגש מושם על סיורי נושא, חוויה ותוכן, החושפים לתייר את מגוון הקהילות והתרבויות המקומיות, בנוסף לנופים לאתרים ולאטרקציות. חברת אברהם טורס תציע מבחר טיולים היוצאים מאילת לנגב הדרומי, למרכז הארץ (ים המלח, ירושלים ותל אביב)  ועד לצפונה. בנוסף יופעלו טיולים יומיים ורב-יומיים לירדן לסיני ולמצרים בכלל.

החלטת הקבוצה להקים בסיס פעילות משמעותי (ההוסטל הגדול ברשת עד כה) בעיר התיירות הדרומית, הבשילה בין השאר תוך הסתמכות וכמענה למהפכת טיסות ה"לואו-קוסט" לאילת, שהובלה על ידי משרד התיירות. התיירים המגיעים בעונת החורף ביותר מ-40 טיסות שבועיות, מתקשים בחלקם למצוא פתרונות הולמים לדרישותיהם (בתקציב ובאופי השירות והפעילות). מבדיקות שערכה הרשת עולה כי לא מעטים הם התיירים שלא ממצים את מלוא הפוטנציאל מביקורם, וחוזרים בתחושת החמצה מחופשותיהם.

גל מור, מייסד קבוצת אברהם – אברהם הוסטלס ואברהם טורס. צילום יח"צ

פלח התיירות העצמאית, המהווה מעל ל-60% מכלל התיירות הנכנסת לארץ, זקוק באילת לפתרונות דומים לאלו המוצעים על ידי אברהם בסניפים בירושלים, תל אביב ונצרת. קהל התיירות העצמאית מחפש חוויה תיירותית אחרת, בתוכן, בפעילות ובהיכן שהוא בוחר להוציא את כספו. הדגש ניתן על אלמנטים ייחודיים, מקומיים ומקוריים – תחום התמחותה של קבוצת אברהם.

ההוסטל צפוי להפתח באביב 2020, וזאת לאחר שמבנה המלון יעבור שיפוץ ועיצוב ברוח האופיינית לרשת, תוך התאמה לאווירה האילתית ולאופי המקומי הייחודי שינתן לאברהם הוסטל אילת. עלות השיפוץ מוערכת בכ-10 מיליון שקלים.

יושם דגש על עובדים ומנהלים מקומיים

גל מור, שותף מייסד ומנהל הפיתוח האסטרטגי של הקבוצה, מציין: "בזכות גורמי מפתח בעירייה – מהנדס העיר אילת וצוותו, אנשי תאגיד התיירות, האגף לפיתוח כלכלי ויוזמות, החברה לפיתוח כלכלי וגורמים נוספים – התאפשרה כניסת הקבוצה לאילת. תכניות הפיתוח של אילת אשר הוצגו על ידי קברניטי העיר, לצד הבנת החזון של קבוצת אברהם והכלים הנדרשים למימושו, הקלו וסייעו בקבלת ההחלטה להשקיע בפתיחת סניף רביעי של אברהם הוסטל ואברהם טורס בעיר הדרומית. עובדה נוספת שאפשרה את מימוש המהלך באופן מיטבי, יעיל ומהיר היא כניסתה של קרן האימפקט 'ברידג'ס' כשותפה בקבוצת אברהם הוסטל וטורס בחודשים האחרונים (שותפות בבעלות, בחזון ובערכים)".

עוד מציין מור, כי כחלק מההתארגנות לפתיחת הפעילות באילת, יושם דגש על איתור, גיוס ופיתוח עובדים ומנהלים מקומיים, במקביל לניוד עובדים מן המרכז אל העיר, מתוך תפיסה הרואה חשיבות בפיתוח התעסוקתי, במקומות בהם פועלת הקבוצה.

מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי, אמר בתגובה כי "משרד התיירות משקיע למעלה ממאה מיליון שקלים בפיתוח אילת ובבניית המוצר התיירותי בנגב באמצעות קמפיינים, פיתוח תשתיות וכמובן בתמרוץ חברות התעופה לנחות בשדה התעופה רמון. פתיחת ההוסטל באילת תתן מענה לתיירות הלואו-קוסט שמחפשת מוצרים חדשים וזולים ואנחנו מאמינים שרשתות נוספות – ישראליות ובינלאומיות – ילכו בכיוון הזה בזמן הקרוב".

כתבה קודמת: קרן ברידג'ס תשקיע 25 מיליון שקלים באברהם הוסטלס וטורס

Exit mobile version