הינך נמצא כאן

ארגון חברות השייט הבינלאומי: " עולם השייט צובר תאוצה מדי שנה"

"שיאים חדשים נשברים בתחום הפלגות נופש הנמצאות בצמיחה מתמדת ומהירה בתחום התיירות" כך, חשף אורי שנבל, מנכ"ל חברת 'סנורמה', נציגת המכירות של תאגיד השייט רויאל קריביאן בישראל
עוזי בכר 18/06/2017 מתוך שייט
freedom of the seas royal caribbean (צילום: יחסי ציבור)
freedom of the seas royal caribbean (צילום: יחסי ציבור)

בשנת 2016 תעשיית השייט הגיעה ל -24.7 מיליון נוסעים ברחבי העולם לעומת התחזית של 24.2 מיליון. הצפי לשנת בשנת 2017 עומד על 25.8 מיליון נוסעים.

אחת הסיבות הרבות לכך שתעשיית שייט התענוגות ממשיכה לשגשג ולגדול היא היכולת של האניות האלו להתאים חופשה בהתאמה אישית לכל אורח ואורח ברחבי העולם בדגש על יחס ומענה אישי והקשבה לכל צורכיהם.

בשנת 2016 מניין האוניות של ארגון חברות השייט הבינלאומי עמד על 458 אניות, ובשנת 2016 נוספו 9 אניות חדשות, זאת בנוסף ל-17 לכלי שייט קטנים יותר המיועדים להפלגה בנהרות.

אחת הסיבות לצמיחה בענף הוא הביקושים מצד השוק האסייתי. בשנת 2016 השוק האסייתי עמד על 9.2 אחוז עם עלייה של 38 אחוזים מ- 2015. השוק האסייתי, לעומת האירופאי או הישראלי יעדיף נסיעות קצרות יותר אך תכופות יותר.

היעד המועדף בעולם תיירות השייט לשנת 2016 הינו האיים הקריביים שעומד על 35% ולאחריו הים התיכון עם 18.3%.

בקרב המפליגים האירופאים, עולם השייט רואה גידול של 3.4% בהזמנות של הנוסע האירופאי, לעומת גידול של 3.1% בשנת 2015. כ- 6.7 מיליון נוסעים נהנו בשנה שעברה משייט בן 8 לילות בממוצע לנוסע. סה"כ במצטבר בילו האירופאים יותר מ-56 מיליון לילות על אניות שייט.

4 מתוך 5 מפליגים אירופאים בחרו להפליג ביבשת אירופה: הים התיכון (כ-50%), הים הבלטי וצפון אירופה.

אטרקציות באוניות קרוזים (צילום: עוזי בכר)

שיא חדש נשבר בשנת 2016 בתחום עולם השייט כאשר יותר מ- 123 אניות של 39 חברות שייט הוצבו בנמלים אירופאים. מדובר בגידול של 3% לעומת שנה קודמת.

בדומה לעולם, אנו רואים כי בעשור האחרון הבחירה בשייט ש"חופשה משפחתית" היא החופשה המועדפת, וגם כאן היעדים העיקריים והפופולאריים ביותר על ידי הנופש הישראלי בשיא העונה הם שייט באזור אגן הים התיכון, ברצלונה, הריביירה הצרפתית ואחריו אנו רואים גידול נוסף ומשמעותי לאזור הים הבלטי. בנוסף, היעד המבוקש הנוסף הינו האיים הקריביים לקרוזים שיוצאים מפלורידה ואף ביקוש רב ליעדים רחוקים כמו יפן, המזרח הרחוק ודרום אמריקה.

אורי שנבל התייחס גם לצמיחה העקבית בנושא הפלגות ישראלים ואמר: "אנחנו גדלים בעיקר ב-4-5 שנים האחרונות בסדר גודל שבין 10 ל- 30 אחוז בשנה. השנה גדלנו מעל ל-15% .גם בתחום הפלגות היוקרה אנו רואים שינוי במגמה ועלייה בביקוש, אם בעבר מירב הנוסעים באניות היוקרה היו מטיילים וותיקים שמכירים את ענף השייט, בשנים האחרונות אנו רואים כי יותר ויותר צעירים בממוצע גילאי 40 בוחרים בחבילות הבוטיק ומחפשים את חוויית ה"הכל כלול" גם בשייט יוקרה, "בבריטניה למשל, בשנת 2016, מספר הנוסעים בשייט יוקרה עמד על 28,8877, עלייה של כמעט עשרה אחוזים בהשוואה לשנה שקדמה לה, נתון המעיד על מגמת עלייה משמעותית."

כתובת קצרה לכתבה זו: http://www.ias.co.il/node/6266